Stirile fantasy ale lunii iulie

Stiri fantasy din tara

Iata ca a venit si acel gen de luna (prima din acest an, daca nu ma insel) in care nu s-a intamplat nimic fantastic pe plaiul mioritic. Ok, trebuie sa amintesc ca Nemira a scos un titlu science fiction, deci la ei nu a fost chiar letargie totala, dar in rest…  Sincer, devin foarte sceptic privind cele doua serii de la Paladin pe care le-am inceput. Si daca Furia Rosie mai are doar doua romane dupa care trebuie sa astept, in cazul seriei The Expanse care va fi compusa din zece romane (sase sunt deja publicate), nu cred ca Paladin mai are capacitatea sa duca la bun sfarsit o astfel de provocare, cel putin nu intr-un interval de timp care sa nu implice ere geologice. Asa ca, oricat de mult as fi dispus sa sprijin editurile din tara, in cazul acestei serii nu cred ca am rabdarea necesara sa o fac. Sunt convins ca, la fel ca si mine, oricine a citit primul roman al seriei nu se va da in laturi sa mai achizitioneze doua romane Expanse anul acesta, daca ele ar aparea pe piata, asa ca vesnicul argument economic pentru taraganarea publicarii nu mi se pare a fi decat o scuza fara substanta.

Stiri fantasy externe

gemmell4 Pe data de 8 iulie a fost publicata lista scurta a propunerilor pentru premiile Gemmel si s-a dat startul la voturi. Si asa cum veti remarca, in sfarsit exista o lista pe care nu apare Uprooted 🙂 .

Premiul Legend (cel mai bun roman)

The Dread Wyrm de Miles Cameron (Gollancz)

Son of the Black Sword de Larry Correia (Baen)

Gotrek & Felix: Slayer de David Guymer (Black Library)

Ruin de John Gwynne (Pan Macmillan)

The Liar’s Key de Mark Lawrence (Harper/Voyager)

Premiul Morningstar (cel mai bun debut)

Battlemage de Stephen Aryan (Orbit)

The Traitor Baru Cormorant de Seth Dickinson (Pan Macmillan)

The Fire Sermon de Francesca Haig (Harper/Voyager)

Starborn de Lucy Hounsom (Pan Macmillan)

The Vagrant de Peter Newman (Harper/Voyager)

An Ember in the Ashes de Sabaa Tahir (Harper/Voyager)

Premiul Ravenheart (cea mai buna imagine de coperta)

Kerem Beyit pentru The Dread Wyrm de Miles Cameron (Gollancz)

Jason Chan pentru The Liar’s Key de Mark Lawrence (Harper/Voyager)

Larry Elmore & Carol Russo Design pentru Son of the Black Sword de Larry Coreia (Baen)

Raymond Swanland pentru Archaon: Lord of Chaos de Rob Sanders (Black Library)

Paul Young pentru Ruin de John Gwynne (Pan Macmillan)

 

game-of-thrones-1349Creatorul serialului de televiziune Game of Thrones, David Benioff a anuntat ca au mai ramas 13 ore din cel mai epic serial fantasy. Toate episoadele celor 8 serii vor avea o durata insumata de 73 de ore, deci tinand cont ca am avut deja parte de 60 de ore de „urzeala” ne mai raman exact 13 ore. Cea ce inseamna fie doua serii mai scurte, de 6 episoade, finalizate cu un final de serial de doua ore, fie un sezon de sase si unul de sapte episoade. Asa cum se lauda producatorul, echipa sa stie finalul de ceva vreme si in seria sase a aranjat piesele pe tabla astfel incat actiunea sa se indrepete catre acest final. Cica motivul pentru care ultimele doua serii vor avea episoade mai putine este acela de a marii bugetul fiecarui episod. Adica de a-i mari nivelul de epicozitate, ca deh, dragonii si armatele de morti-vii costa 🙂 .

Aparitiile editoriale ale lunii iulie

the great odealThe Great Ordeal (Aspect-Emperor #3) – R. Scott Bakker – In sfarsit a aparut !!! Am asteptat atat de mult dupa aceasta carte! Sunt un fan inrait al seriei A doua Apocalipsa iar romanele Aspect-Emperror sunt mai intunecate si mai filosofice decat cele ale primei trilogii, Printul Nimicului. Ca si comparatie, The Judging Eye si The White-Luck Warrior sunt cam cum erau ultimele trei romane Dune fata de primul roman al seriei. Cea ce nu este pe gustul oricui, stiu, dar pentru mine este mana cereasca!

the waiking fireThe Waking Fire (The Draconis Memoria #1) – Anthony Ryan – Doar romanul lui Bakker m-a putut impiedica sa nu pun The Waking Fire pe primul loc al acestei liste ca si cea mai importanta aparitie editoriala a lunii. Si asa, romanul lui Ryan ramane o aparitie deosebit de importanta si sper ca acesta sa-l readuca pe scriitorul scotian pe locul pe care-l merita printre cei mai buni autori de fantasy ai momentului si sa inchida gura celor care l-au denigrat, incapabili sa vada ca povestea ultimelor doua romane ale seriei Umbra Corbului a fost una dintre cele mai intense povesti ale epic fantasyului modern. Si ca sa subliniez increderea pe care o am in talentul lui Ryan, trebuie sa ma laud si sa spun ca The Waking Fire este deja in drum spre biblioteca mea, unde va sta alaturi de romanele trilogiei Umbra Corbului.

four road crossFour Road Cross (Craft Sequence #5) – Max Gladstone – Chiar daca cel de-al treilea roman al seriei m-a dezamagit un pic, raman in continuare un fan al acestei serii deosebit de originale si imi voi face cat de curand curaj sa merg mai departe cu ea. Asa ca ma bucur de acest nou roman si de revenirea la personajele din primul roman, asa cum o dovedeste coperta si il semnalez ca o aparitie importanta a unei luni care este deja plina de romane „grele”.

the dinosaur knightsThe Dinosaur Knights (The Dinosaur Lords #2) – Victor Milan – Chiar daca primul roman al acestei serii a scartait pe alocuri si actiunea nu a exploatat intregul potential care zacea in paginile romanului, constructia lumii lui Milan este fascinanta si acesta a lasat cateva mistere uriase de elucidat, asa ca nu voi putea rata acest roman, cu atat mai mult cu cat cronicile il anunta ca fiind mult mai bun si mai intens decat The Dinosaur Lords.

the ghoul kingThe Ghoul King (Dreaming Cities #2) – Guy Haley – O mixtura ametitoare de zombie, dragoni, ingeri, sabii, pistoale, ev mediu postapocaliptic si … fascinantul cavaler Quinn, mixtura tinuta cu succes laolalta de o scriitura profesionista si inteligenta, The Emperrors Rail Road m-a captivat cu totul. Abia astept sa citesc acest nou roman Dreaming Cities, cu atat mai mult cu cat am inteles ca Haley dezvaluie in el unele din enigmele presarate in primul roman. Recomand cu tarie tuturor cititorilor de limba engleza.

the stars askewThe Stars Askew (Caeli-Amur #2) – Rjurik Davidson – Iata ca a aparut si al doilea roman si eu nu am reusit inca sa citesc The Unwrapped Sky 😦 . Seria se inscrie in genul new wierd (Mieville & co) si pe langa ciudateniile caracteristice genului, minotauri si tehnologii stranii, se zice ca ar avea si o poveste deosebit de inteligenta, fapt ce i-a adus unele recenzii negative din partea unor fani fantasy care cautau doar partea ciudata si s-au vazut pusi  fata in fata cu un text destept. Si nu zic eu asta ci o zice Mark Lawrence.

Dezideriu Szabo
Acest articol a fost publicat în Recenzii și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Stirile fantasy ale lunii iulie

  1. valentino zice:

    Văd că tot insişti cu Anthony Ryan, ai avantajul că ai citit şi părţile 2-3 ale trilogiei, în engleză, dar pe mine m-a plictisit enorm „Cântecul sângelui”. Sigur, e doar părerea mea, chiar nu cred că am eu autoritatea să dau verdicte categorice, mai ales că nu am citit continuarea. Dar m-am plictisit de cele 7000 de romane fantasy în care ucenicul/ucenica învaţă/descoperă că are anumite talente, după care dă-i şi luptă… Poate că şi traducerea să fie de vină, nu ştiu ce să zic, cert e că acest prim roman a fost o dezamăgire. Nu atât de mare însă ca seria „Mistborn” a lui Sanderson, cel care m-a fermecat cu „Sufletul împăratului”, după care m-a adus cu picioarele pe pământ cu „Elantris” (nici prea-prea, nici foarte-foarte) şi a încheiat cu varza murată sălcie aka „Mistborn”. Mi-e şi groază să încep „Calea regilor”, deşi despre ea am semnale pozitive din partea unor oameni de încredere, ca să zic aşa :-).
    În altă ordine de idei, ştiu că nu e cadrul potrivit pentru o ierarhizare (subiectivă, oricum) a fantasy-ului tradus la noi (pe treapta întâi a podiumului îl văd pe Joe Abercrombie) dar, după părerea mea, una dintre cele mai deosebite serii apărute în România este „Cronicile malazane” a lui Steven Eriksson. O serie absolut extraordinară (de obicei mă feresc de cuvinte mari), care, din păcate, nu a fost receptată cum ar fi meritat…
    Închei spunându-ţi că te urăsc sincer pentru faptul că ai reuşit să citeşti atât de multe titluri, dintre care puţine cred că vor apărea şi în limba română, dar te rog să mă stresezi în continuare cu ştirile şi recenziile tale, care mă bucură şi mă inervează (sic!) în aceeaşi măsură. Cititorule!

    Apreciază

    • orizontverde zice:

      🙂 Mersi si ma bucur sa te enervez in continuare. De acord cu tine in legatura cu Malazanul. Si daca nu ti-a placut Cantecul Sangelui s-ar putea sa-ti placa urmatoarele doua 🙂

      Apreciază

      • valentino zice:

        Mda, din păcate nu cred că vor mai apărea vreodată la noi. Off-topic, Editura Trei a materializat cu succes proverbul „Iadul e pavat cu bune intenţii”. A început nişte serii deosebite, pe care le-a lăsat apoi baltă şi va fi foarte greu pentru altcineva să le continue. Mă refer în primul rând la Mark Lawrence, la „Pasărea Domnului” (o carte tulburătoare, a cărei continuare, „Children of God” nu ştiu dacă voi avea ocazia să o citesc vreodată), la Alastair Reynolds (cu seria Revelation Space, din care au tradus 2 din 6) şi chiar cu Anthony Ryan, care poate că m-ar fi surprins cu continuarea la „Cântecul sângelui”. Sigur, intenţia editurii a fost bună, din păcate s-a ales praful dee ea. Mai mult, a făcut un rău mai mare începând nişte serii, care ar fi putut fi luate, poate, de alte edituri.

        Apreciază

    • Fennris zice:

      Hehe, aici e vorba si de gusturi(care se discuta, sau nu se discuta).Mie personal nu mi-a placut cine stie ce seria lui Abercrombie, insa pot spune ca seria Mistborn si Cantecul sangelui mi-au placut enorm.Elantris a fost prima carte scrisa de Sanderson si se vede.

      Apreciază

      • valentino zice:

        De acord, fiecare cu gusturile lui, ar fi chiar culmea să gândim toţi la fel, ar fi mare plictiseală pe lume :-). Din păcate, la noi a apărut o problemă destul de serioasă, nu ştii cum să procedezi cu o serie nou apărută. Aştepţi să apară toate volumele din serie şi abia apoi te apuci de citit? Eu am păţit-o cu Mistborn, pe care o consider, în ciuda altor păreri, o carte obositoare (10-20 pagini pentru descrierea unei bătăi, cu ce arde fiecare parte?). Dacă citeam doar primul volum, nu mai dădeam banii şi pe celelalte. Sau să citeşti primul volum, iar dacă îţi place, să le cumperi şi pe celelalte? Tot eu am păţit-o cu Expanse (chiar nu înţeleg politica editorială de la Paladin, nu ştiu să profite de un vehicul excelent de marketing, cum e serialul, până apare volumul următor, am uitat ce s-a întâmplat în primul). Sau nu mai apar deloc continuările (vezi Editura Trei). Dilemă hamletiană, zău aşa…

        Apreciază

  2. Cică ar fi vacanță editorială.
    Am văzut pe net coperta volumului doi din trilogia Furia Roșia, cred că în toamnă apare, dar la The Expanse ai dreptate, este absolut de neînțeles politica editorială a Paladinilor, mai ales că există și serial. Iar dacă în afară sunt deja apărute 6 volume din cele 10, la noi ar fi trebuit să fie deja măcar 3.

    Apreciază

  3. Mikey zice:

    La Paladin ma enerveaza, in primul rand, ca nu si-au facut loc sa scoata multipremiata Ann Leckie. Care intre timp a ajuns la a treia carte din serie… Divizia de sff de acolo trebuie sa inteleaga ca aparitia unui astfel de roman e un eveniment global cu care cititorul doreste sa fie „contemporan”. Sa ia parte la el atat timp cat e inca fierbinte, atfel isi mai pierde din farmec. Cat despre The Expanse, astept cu interes serialul. Iar daca vor ramane mereu in urma lui, sa fie sanatosi, eu unul nu prea cumpar carti ale caror actiune o stiu de dinainte. O sa fac totusi o exceptie cu Winds of Winter. Inca mai sper ca anul acesta. 🙂
    Cartile incepute de Trei, eu unul, refuz sa le vad ingropate. Sper ca MD Pavelescu sau altcineva sa le continue sub o editura sau alta. Cel putin pe Alastair Reynolds, d-nul Pavelescu isi exprimase dorinta sa il continue separat de Trei.
    Si ca toata lumea se ia de Paladin si Trei, poate pe buna dreptate, vin si eu cu o veste proasta, de data asta de la premianta Nemira. Au anuntat pe fb ca anul asta nu va iesi o continuare din seria Demon 😦 Abercrombie a fost, cu Sanderson nu-mi fac iluzii inca vreo 3 ani de-acum iar cu cei de sub portofoliul RAO nici atat, deci dintre grei, ar mai ramane anul acesta doar Erikson. Plus surprizele… Sa mizam pe ele 🙂

    Apreciază

    • Fennris zice:

      Surprize? In afara de Nemira, nu ma astept la nimeni.Zicea sebastianmihail, mai sus ca e vacanta editoriala, Paladin e in vacanta editoriala de vreo 2 ani si ceva :))) si RAO la fel :)))

      Apreciază

    • valentino zice:

      La Expanse, serialul (primul sezon) acoperă doar cam 70% din carte, am fost extrem de plăcut surprins să mai aflu lucruri noi citind cartea. Am văzut şi trailerul la sezonul doi, din păcate va apărea doar în 2017. Mi se pare, poate, cel mai bun SF din ultimii ani, arată excelent şi am citit că nici nu au băgat foarte mulţi bani în el. Spre deosebire de Snow white and the huntsman, unde prima parte a costat vreo 170 milioane de dolari, iar partea a doua „doar” 115…

      Apreciază

  4. haggard zice:

    erikson nu va fi in acest an la nemira.probabil prin februarie.la fel si endymion-dan simmons.si dezideriu poti sa ne stresezi mai des cu postari.

    Apreciază

  5. adi zice:

    Spunea cineva la comentarii ca Rao va continua seria Ticalosul Gentilom, asa ca am cumparat cele doua volume aparute deja. Sper ca zvonul sa fie adevarat. Pe de alta parte, cei de la Rao ziceau ca vor raspunde unor intrebari pe blogul lui Liviu Szoke, Liviu zice ca le-a trimis intrebarile dar raspunsurile inca nu apar. Si asta se intampla acum cateva luni. Eu inca sper. Nu prea pot sa inteleg politica editurilor, aia de a achizitiona drepturile ptr publicarea unei serii si pur si simplu sa blochezi seria respectiva iar pe cititori sa ii lasi cu ochii in soare. De ce mai publici carti? De ce nu te apuci de agricultura sau altceva….Avem serii incepute cam pe la toate editurile si abandonate dupa primul voulm, Nu isi face nimeni niste calcule inainte sa se apuce de asa ceva? Care e strategia? Scoatem primul volum si vedem noi dupa aia ce facem? Tudor Ciocarlie publica acum ceva vreme pe fb un grafic cu vanzarile la Broken Empire in Ungaria / Romania. Normal, diferenta enorma. Prcatic nici nu contam. Dar ma intreb, la ei tot doar primul voulm a fost publicat? Ce promovare a facut Trei la noi? In general, ce promovare se face la noi? O poza si un anunt pe fb si gata? Spun toate editurile ca cei care cumpara sf&f sunt putini si ca e greu. Ok. Nu se gandeste nimeni sa atraga cititori noi, din alte zone? A aparut Trezirea Leviathanului. Ok. Hai sa facem un spot tv, sa il punem pe …nu stiu, Andrei Gheorghe( doar un exemplu) sa citeasca cateva pasaje din cartea aia, si pe fundal sa ai trailerul la serial. Faci un spot de 2-3 minute. Cheltui niste bani dar e posibil sa ai de castigat. Asa te adresezi un public ma larg si e posibil sa atragi cititori noi. E doar o parere

    Apreciază

    • orizontverde zice:

      Spot tv de promovare de la Paladin, care anul a publicat „An amber in the ashes”, un roman care a facut ceva valva pe dincolo si i-a schimbat numele in asa hal incat si eu (care sunt cat de cat la curent cu ce se publica in domeniu) mi-a fost greu sa-mi dau seama despre ce era vorba. De parca l-au scos pe ascuns, sa nu se prinda lumea ce publica, adica un fel de reversul publicitatii 🙂 Ok, nu era Paladin ci Art, adica aceasi Marie cu alta palarie…

      Apreciază

  6. adi zice:

    Paladinul e doar un exemplu. Mi se pare ca nu au profitat de serial. Nemira a facut treaba buna cu Game of Thrones. Eu recunosc, pana nu am vazut trailerul la serial, nu stiam de carti….cu toata rusinea….am vazut trailerul, am comandat toate cartile. Pe atunci nici nu eram asa un cititor infocat. Dupa aia am inceput sa caut bloguri, edituri etc, am inceput sa ma informez. Dar daca nimic nu te determina sa faci asta…..degeaba

    Apreciază

  7. Gotal zice:

    The Expanse nu a avut promovare. Adica am dat peste ea asa din intamplare in Cora si apoi mi-am facut documentarea. Nu se poate asa ceva. In secolul acesta sa nu stii sa faci promovare, in conditiile in care din vanzari traiesti?! Atunci e cazul sa iti schimbi meseria.
    Asteptam vol. 3 din seria Demon anul acesta dar Nemira pare sa intre intr-o vacanta prelungita. „posibil anul viitor” asa e trecut pe fb. Deci nici anul viitor nu e sigur?! Nu inteleg de ce publica acum pe pagina lor de fb coperti ale unor editii mai vechi. Ar face mult mai bine sa promoveze viitoare sau actuale serii, sau de ce nu, sa continue serii lasate balta. Devin din ce in ce mai dezamagit de editurile romanesti. Refuz sa cred ca dupa toata nebunia cu GoT, in tara asta sa nu existe persoane ce sa citeasca mai mult fantasy sau sa se apuce de citit fantasy. Dar daca promovarea e zero barat…

    Apreciază

  8. Mikey zice:

    Treaba asta cu proasta promovare nu o prea pricep. Ce ar trebui sa faca o editura pentru a-si castiga cititori? Promovare online, pe care toti o cam au (in afara de defuncta Trei) si distributie in marile librarii, unde, iarasi, editurile mari sunt bine reprezentate. Desigur ca uneori cartile nu sunt la vedere dar asa este peste tot in lume. SFF-ul e undeva marginalizat intr-un colt al librariei unde pasionatul de SFF merge, vede noile aparitii, citeste prezentarile de pe coperti, iar daca nu e convins se lamureste pe goodreads. Exista targuri de carte, exista cluburi de lectura, exista site-uri si bloguri de specialitate si exista LIBRARIILE. Daca in conditiile acestea cititorul nu reuseste sa ajunga la ce-l intereseaza, inseamna ca, poate, nu e destul de interesat.

    Apreciază

    • Gotal zice:

      Ce spui tu se aplica la cei pasionati de fantasy/sf. Adica la noi astia ce consumam destul de mult fantasy pe parcursul unui an. Dar restul populatiei ce nu e fana mare fantasy dar ar citi o carte buna fantasy macar 1-2 pe an daca ar stii de ea, pe ei cum ii targhetezi? Cum le explici ca daca citesc o anumita carte fantasy se merita timpul investit? Pentru aia trebuie o promovare mai agresiva. Zici ca exista promovare online din partea editurilor. Unde? Pe facebook? Ca doar pe acolo e ceva, dar si ca sa vezi aia trebuie sa fi dat LIKE in prealabil. Si crezi ca romanii au facut asa ceva? Oare care e media nationala la citit de carti? De orice natura, nu neaparat fantasy.

      Apreciază

      • Mikey zice:

        Pai cam asta era, in parte, si concluzia mea. Editurile se pot lupta doar pana la un punct. Restul depinde de cultura, educatia si interesele noastre ca popor. Adica de societatea in sine, inclusiv de noi, de cum ajutam genul sa se propage prin ce carti recomandam. Iar adevarul e ca citim in medie mai putin ca ungurii sau polonezii. Noi, cei pasionati, citim din ce apare cam tot cat putem duce, insa suntem putini. Cei care ar citi o carte, doua pe an isi cunosc gusturile si nu cred ca-i impresionezi cu campanii agresive pe net. Oricum, merita incercat, insa, cum spuneam, nu vad FAPTIC ce ar putea face in plus editurile romanesti.

        Apreciază

  9. Gabi zice:

    Salut! Sper ca nu este vreo problema ca pun aceasta intrebare aici dar de unde pot sa cumpar cartea „The Great Ordeal” de R. Scott Baker ?
    Am inceput sa citesc seria „Printul Nimicului” luandu-ma dupa recomandarile acestui site si nu m-am mai putut opri din citit, chiar mi-am luat cateva zile de concediu ca sa termin cartile.
    Din nefericire, doar primele doua sunt traduse in romana, a treia e pe „teava” cum s-ar spune dar cine stie cat dureaza, asa ca am dat comanda de versiunile in engleza.
    Problema este ca ultima carte am gasit-o doar pe amazon si pe langa costul de 20 de lire, m-ar mai costa inca 16 transportul.

    Intrebarea mea ar fi, cartile in limba engleza voi de unde si cum le comandati ?

    Apreciază

    • orizontverde zice:

      Cel mai bun site pt carti in limba engleza este http://www.bookdepository.com/ care are livrare gratuita oriunde in lume. The Great Ordeal este deocamdata la 24,5 euro, a aparut doar edititia cartonata deocamdata, dar fata de Amazon, tot e mai ieftin ca nu platesti transportul. Peste 41 de zile apare varianta paperback cu 14,5 euro. Eu mai astept cu toate ca mi-e greu 🙂 Oricum ma bucur ca am mai facut un fan al Celei de a doua Apocalipse :)))

      Apreciază

  10. Dexter zice:

    Pot posta va rog un anunt de vanzare aici?
    Sunt dispus sa vand cartea Words of Radiance al lui Sanderson noua in varianta cartonata.
    Multumesc

    Apreciază

Lasă un comentariu