Stirile fantasy ale lunii octombrie

Stiri fantasy din tara

In sfarsit am ajuns sa traiesc acea clipa in care nu mai trebuie sa ma plang la inceputul acestei rubrici. Toamna 2015 pare a fi una dintre cele mai bune perioade pentru sf/fantasy. Totusi imi ramane o mare temere legata de editura Trei care nu a mai dat nici un semn de viata si daca se adeveresc zvonurile vehiculate pe acest blog, am putea ramane din nou cu cateva serii foarte importante, incepute si abandonate.

Aparitii editoriale din tara

Editura Nemira

lev-grossman---regele-magician-latime-1024pxRegele Magician (Magicienii #2) – Lev Grossman – Aceasta este cea mai importanta aparitie editoriala a lunii din punctul meu de vedere. Primul volum al seriei Magicienii, a fost o adevarata revelatie pentru mine, probabil cel mai bun roman pe care l-am citit in ultima vreme si asteptam cu nerabdare acest al doilea roman. Recomand insistent aceasta serie pentru oricine vrea sa guste latura inteligenta a fantasy-ului. De asemenea trebuie sa remarc aspectul grafic impecabil al acestui volum, la fel ca si al celor mai noi aparitii de la Nemira.

imperiul-de-fildesImperiul de Fildes (Temeraire #4) – Naomi Novik – Nu am citit aceasta serie si nu stiu daca voi avea ocazia sa ma apropii de ea, dar tinand cont de succesul de care se bucura, nu pot decat sa salut faptul ca Nemira ne-o aduce pe rafturi si ca e determinata sa duca la capat aceasta serie care numara nu mai putin de noua romane.

joan-d.-vinge---regina-zapezilor-c1site_1_Regina zapezilor (Ciclul Regina Zapezilor #1) – Joan D. Vinge (in curs de aparitie) – Regina zapezilor este un excelent roman science fiction – fantasy, care-si merita pe deplin toate premiile castigate. Si chiar daca l-am citit acum mult timp, in prima traducere aparuta la noi, abia astept sa ma delectez din nou cu atmosfera de basm a planetei Tiamat.

Editura Paladin/Art

bookimg-volumul-1-71184bookimg-volumul-2-9060Calea Regilor (Stormlight Archives #1) – Brandon Sanderson (in curs de aparitie) – Aceasta este in mod sigur cea mai asteptata carte fantasy a acestui an si asta doar daca ma iau dupa nenumaratele discutii pe care amanarea aparitiei ei le-a starnit pe acest blog. Nu pot decat sa ma bucur ca asteptarea multora se apropie de sfarsit si sa-i invidiez pe cei care vor descoperi pentru prima data aceasta carte extraordinara.

bookpic-alif-nevazutul-86178Alif Nevazutul – G. Willow Wilson (in curs de aparitie) – Castigator al World Fantasy Award pentru cel mai bun roman in 2013, Alif Nevazutul este o combinatie bizara de urban fantasy, hackeri, islamisti, vampiri si dictatura din Orientul Mijlociu. Nu sunt un mare fan al laturii urban al fantasyului, dar sunt prea curios cum functioneaza un astfel de amalgam ca sa nu dau un ochi peste roman.

Editura Hecate

pilda-semanatoruluiPilda Semanatorului (Earthseed #1) – Octavia E. Butler (in curs de aparitie) – Vreau sa salut cu aceasta ocazie deschiderea unei noi colectii sf/fantasy, acea a editurii Hecate. Primul roman al colectiei, Pilda Semanatorului este o poveste postapocaliptica despre nasterea sperantei intr-o lume a disperarii si violentei. Astept cu nerabdare acest roman al primei scriitoare de sf de culoare recunoscuta pe plan international, al carei scrieri sunt apreciate pentru profunzimea lor si pentru scriitura excelenta.

Stiri fantasy externe

Si daca tot ma bucuram luna aceasta de publicarea la Nemira a celui de al doilea roman din seria Magicienii a lui Lev Grossman, o alta stire legata de aceasta serie m-a aruncat intr-al noua-lea cer. In 2016 SyFy ne va desfata cu serialul The Magician, inspirat dupa cele trei romane. Iata ca dupa Jonathan Strange & Mr. Norrell o alta capodopera a genului va aparea pe micile ecrane. Fillory, ne vedem in curand!

The-Vagrant-detail-300x237Peter Newman a semnat cu editura Harper Voyager contractul pentru cel de al treilea roman din seria The Vagrant. Daca pana acum era vorba de doar doua romane, primul a carei recenzie am postat-o pe acest blog si continuarea sa The Malice, iata ca va fi si un al treilea roman care se va numi The Seven. Am fost atat de placut impresionat de universul lui Newman incat ma bucura foarte mult aceasta stire stiind ca ma voi reintalni cu cel mai mut personaj din istoria sf/fantasy. Si sa nu uitam de capra, ma bucur si pentru ea 🙂 .

In aceasi categorie de stiri deosebit de imbucuratoare este si acea ca Michael Fletcher, autorul extraordinarului roamn Beyond Redemption, unul dintre cele mai uimitoare debuturi ale anului, isi editeaza in momentul de fata cel de al doilea roman al seriei, The Mirror’s Truth. Si ca sa vedeti ce baiat fain e Fletcher, acesta mi-a citit recenzia la romanul sau postata pe acest blog folosind un program de traducere online (nici nu vreau sa ma gandesc cum a sunat) si m-a contactat cu rugamintea de a gasi o editura dispusa sa-l publice in Romania. Convins fiind de calitatea romanului si de caracterul sau inovativ voi incerca sa caut o solutie pentru a-l aduce in Romania.

Aparitiile editoriale ale lunii octombrie

0857665596.01._SCLZZZZZZZ_SL300_Empire Ascendant (Worldbreaker Saga #2) – Kameron Hurley – In sfarsit a aparut, e aici! O astept de cand am terminat de citit Mirror Empire. Kameron Hurley a reinventat genul epic fantasy cu aceasta serie si a avut curajul sa sparga toate stereotipurile si sa rescrie fiecare element ce sta la baza genului. In mod sigur una dintre urmatoarele mele lecturi si o serie pe care o recomand tuturor celor care stapanesc limba engleza.

0765378558.01._SCLZZZZZZZ_SL300_Shadow of Self (Nascuti din ceata #5) – Brandon Sanderson – Aceasta este o alta carte de a carei aparitie ma bucur foarte tare tinand cont ca tocmai am citit primul roman din aceasta a doua serie Nascuti din Ceata si acesta a fost mult peste asteptarile mele. Abia astept sa ma intalnex din nou cu Wax si Wayne si sa vad in ce directie va duce Sanderson actiunea seriei.

031621230X.01._SCLZZZZZZZ_SL300_The Dread Wyrm (Traitor Son Cycle #3) -Miles Cameron – Al treilea roman al unei serii foarte apreciate care a inceput cu The Red Knight. Se pare ca Miles Cameron este un expert in lumea medievala si romanele sale sunt deosebit de precise si documentate, cu toate ca se petrec intr-un univers fantastic populat de monstrii si magie. De citit…

0765335298.01._SCLZZZZZZZ_SL300_Radiance Catherynne M. ValenteRadiance este un roman asteptat de multa lume in primul rand datorita succeselor anterioare ale autoarei dar si datorita descrierii cel putin bizare: decopunk pulp SF istorie alternativa space opera mystery a carei actiune se petrece intr-un Hollywood – si un sistem solar – foarte diferit de al nostru! Hmmm, greu sa rezisti unei astfel de descrieri, mai ales daca ai o curiozitate inflamata ca si a mea.

0316264318.01._SCLZZZZZZZ_SL300_Wake of Vulturs (The Shadow #1) – Lila Bowen – Si nu puteam sa termin fara sa pun si un YA care mi-a atras atentia datorita descrierii: western dark fantasy. Rezumatul suna interesant si romanul s-a bucurat de niste recenzii bune asa ca s-ar putea sa merite osteneala.

                                       Dezideriu Szabo
Acest articol a fost publicat în Stiri fantasy, Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

51 de răspunsuri la Stirile fantasy ale lunii octombrie

  1. kyodnb zice:

    Faina povestea cu Michael Fletcher…Incearca la Nemira… daca il cumpara il si publica…la restul nimic nu e sigur 😀

    Am citit citeva pagini din primul volum al lui Hurley, dar mi s-a parut plictisitor, si l-am lasat.:D

    Si la fel si despre primul volum din Magicienii nu am auzit doar cuvinte bune, dar probabil e o chestie de gusturi 🙂

    Sanderson inca nu am incercat.

    Cica in ultimii 5-6 ani are o rata de cam 1200 de pagini publicate pe an.. Fabulos!!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Thora zice:

    Despre ce zvonuri in legatura cu Editura Trei este vorba?

    Apreciază

    • orizontverde zice:

      Ca renunta la colectia sf/fantasy

      Apreciază

    • orizontverde zice:

      Cum ca ar vrea sa renunte la colectia sf/fantasy. Si tinand cont ca nu am mai vazut nimic de la ei de ceva vreme…

      Apreciază

      • Thora zice:

        Pai, in august a aparut Fantana Inaltarii, asa ca ceva tot mai scot.Sper macar sa termine Imperiul Faramitat ca m-am saturat de atatea serii extraordinare incepute si lasate de izbeliste.

        Apreciază

      • kyodnb zice:

        E usor sa iti dai cu parerea de prin afara firmei, dar cred ca daca s-ar fi uitat in curtea celui mai mare jucator de pe piata romaneasca de sf&f – Nemira (si cel care conteaza de atatia ani pe segmentul asta) ar fi trebui sa se „prinda” de secretul succesului…

        Ori ei au avut preturi aproape duble decat volumele de la Nemira din start. Plus ca a lipsit si publicitatea …

        Apreciază

      • Fennris zice:

        Ca sa nu mai zic ca Nemira baga la promotii si oferte de iti ies pe nas, nu ai cum sa nu gasesti o promotie buna si sa iti cumperi ceea ce iti doresti la un pret mai decent.Am observat si eu ca cei de la Trei practica preturi ceva mai mari, dar nah tot am cumparat pentru ca ce au scos ei este in aria mea de interes.

        Apreciat de 1 persoană

    • Altul zice:

      Clasic romanesc. Lucruri facute fara cap si fara coada. Si te-ai fi gandit ca unii vor invata din greselile altora (Rao, Tritonic) sau din succesele unora (Nemira si chiar si Paladin pana anul acesta) si nu vor mai aparea astfel de situatii, dar…. Inca ma uimeste ca in perioada comunista lucrurile eraua facute cu mai mult profesionalism (desi mai putina tehnica si p.r.) decat in ziua de azi.

      Apreciază

  3. kyodnb zice:

    Pai da, dar nu toti gindesc la tine si se mai uita si la buzunar 🙂
    Iar cei de la Nemira fac un mix de succes intre reeditari (probabil, sigur , mai ieftine), volume cu autori romani (logic ca si aici vorbim de preturi mai scazute) si ultimele noutati din afara.
    Inainte si formatul cartii era simplist, dar ochios si ieftin probabil pentru ei…Acum l-au mai schimbat.
    Eh, mai au si ei „mitzele lor negre”, dar per total, cu strategia asta sunt acolo in varf de ani buni.

    Apreciază

  4. Bughy1k zice:

    Mai sacaie pe cineva faptul ca domnul paladin a decis impartirea unei carti in doua volume format hardcover, desi ar fi putut foarte bine s-o publice intr-unul singur?

    Apreciază

    • Altul zice:

      Da, pe mine. In afara de partea cu hardcover. Cu toate ca cineva intr-un alt comentariu zicea ca nu intelege de ce apar carti in format hardcover, eu unul sunt fan al acestui format.

      Apreciază

      • Bughy1k zice:

        Nu contestam hardcoverul (as prefera ca toate cartile sa fie publicate in HC), ci doar patul ca nu era nevoie sa fie imparita cartea in 2 vol. Hardcoverul e destul de rezistent incat sa sustina 1000 de pagini. Daca era vorba de un paperback ieftin, puteam sa inteleg, insa asa mi se pare o decizie menita doar sa scoata mai multi bani din buzunarul cumparatorului. In mod ironic, cartea s-ar fi vandut la fel de bine daca era vorba de un singur volum, la acelasi pret.

        Apreciază

      • Fennris zice:

        Eu si inca cineva am dezaporbat politica celor de la Paladin de a scoate doar carti HC, insa era in alta postare nu aici, la noi se referea Altul.Recunosc, eu nu prea agreez HC-urile dar in cazul de fata nu o sa fie o problema deoarece e o carte mare si sta mai bine legata asa.Plus ca e doar problema de gusturi la mine, insa nu ma face sa fiu mai putin entuziasmat ca in sfarsit apare Calea regilor!!! 😀 😀

        Apreciază

      • mj zice:

        Eu sunt unul din cei cărora nu le place formatul hardcover. După cum ziceam și la celălalt articol, îngreunează ținerea cărții în mâini (mai ales când e vorba de cărți foarte groase), făcând dificilă citirea.

        Apreciază

    • michael zice:

      pe ăia de la Gollancz, care au scos-o și ei în două volume, cu siguranță nu. dar credeți că ar fi fost mai comod să țineți în mînă o carte de peste 1000 de pagini? în rest… noi ne bucurăm că, în sfîrșit, iese pe piață. lectură plăcută!

      Apreciat de 1 persoană

      • Fennris zice:

        Pentru noi a venit Craciunul mai devreme 😀 si poate mai avem parte si de alte surprize 😀

        Apreciază

      • Bughy1k zice:

        Cu siguranta nu e comod sa tii in mana o carte de 1000 de pagini. Nu e comod nici macar de 800, daca e vorba de editia hardcover. Dar cartea a fost scrisa ca un singur volum, si publicata, in prima instanta, asa. Plus ca un volum gros arata mai bine in biblioteca decat doua mai mici :D. Considerati-l un moft. In rest, asteptam in continuare surprizele preconizate. Poate se va misca ceva si la colectiile crime/noir. Succes si vanzari cat mai mari.

        Apreciază

      • orizontverde zice:

        Eu am volumele de la Gollanz in engleza si credema ca nu sunt doua mai mici. Words of Radiance il am de la Tor, intr-un singur volum si a fost o provocare sa-l citesc si sa-l tin in mana.

        Apreciază

  5. mj zice:

    Și ziceți că merită Beyond Redemption ? Autorul chiar scrie în stilul lui Abercrombie ? Pe goodreads nu văd să fi primit prea multe ratinguri ca să-mi pot face o idee corectă în privința ei.

    Apreciază

  6. Fennris zice:

    Tot la sectiunea noutati urmeaza sa apara http://www.finalchapter.ro/precomanda-nori-de-furtuna-storm-front-de-jim-butcher-volumul-1-din-dosarele-dresden-dresden-files/ , primul volum din seria Dresden, o serie care este destul de laudata din ce am vazut.

    Apreciază

  7. haggard zice:

    michael ai dreptate.eu sunt bucuros ca a aparut acest titlu si sper si celelante promise in cel mai scurt timp.eu sunt fan HC asa ca poti sa le editezi pe toate HC .am in biblioteca titluri de alexei tolstoi opere a cate 1000 pag editate acum 70 ani si arata foarte bine asa ca QED.

    Apreciază

    • Valmon zice:

      Si francezii au publicat-o tot in 2 volume, practica asta este considerata un amestec intre dorinta editorilor de a castiga mai mult, intr-o piata saraca si obiceiurile de lectura ale publicului autohton. Sa recunoastem, romanii (dar si alte natii) nu sunt invatati sa citeasca o carte de 1000 de pagini, te sperie. Cu impartirea asta sunt de acord. Mi se pare insa exagerat practica Paladin de a republica in 2 volume, ce a fost publicat initial intr-unul, Razboiul linistit de exemplu.

      Apreciază

  8. haggard zice:

    in 2 3 4 vol HC brosate etc nu conteaza.ce conteaza este sa fie publicate odata pt ca ma uit cu ingrijorare la TREI si nu avem nici o veste.si sunt atatea serii incepute atat la ei cat si la altii si?????

    Apreciază

    • Valmon zice:

      Pana la urma trebuie intelesi si editorii, nu pot lucra in pierdere. Daca nu mai castiga, intrerup. Ar fi frumos totusi din partea lor sa se multumeasca si cu un profit mic doar sa incheie seria. Cred ca unii o fac, altii nu. Depinde de etica fiecaruia.

      Apreciază

    • mj zice:

      legat de Trei, cred că Mistborn o să fie finalizată (trilogia originală), având în vedere că există deja isbn pentru cea de-a treia carte din serie.

      Apreciază

  9. haggard zice:

    se pare ca TREI tace si face si ne pregateste niste surprize la gaudeamus.

    Apreciază

  10. Fennris zice:

    A aparut Calea regilor, problema pe care eu nu o inteleg, de ce au scos cele doua volume(din prima parte) separat la vanzare ?? O_o Au pretul de 39 si 45 lei cele doua volume.
    Din cate vad este aceasi politica ca la fostul Tritonic, cand au impartit primle 2 volume din seria Commonwealth Saga in 4 volume care au aparut separat WTF?? Inteleg ca volumul e imens, dar de ce nu fac si ei ca Nemira care a facut la fel cu seria cantec de gheata si de foc si seria Malazan, insa au vandut la pachet cele doua volume cu pretul aferent.Dupa parerea mea nu este normal ca aceste carti sa apara stand alone la vanzare, mi se pare o greseala fantastica.Am crezut pentru un moment ca au scos si volumul doi :))))

    Apreciază

    • mj zice:

      Subscriu, nu mi se pare deloc o strategie bună, adică să spunem că s-au gândit că poate prețul mare al ambelor volume vândute împreună ar putea să sperie cititorii, dar așa cel puțin vindeau din prima toată cartea. Fiind două cărți separate, ce te faci dacă cei care cumpără primul volum consideră că nu merită să dea banii și pe cel de-al doilea, dacă nu le-a plăcut primul volum (sau din cine știe ce alte considerente) ? Având toată cartea ar putea să acorde a doua șansă și să continue să citească până la final, sunt destule cărți unde durează până se pune la punct acțiunea și lucrurile încep să devină interesante.

      După cum bine ai punctat, este exact ca la vechea editură Tritonic, sunt curios aici cine a luat această decizie…

      p.s. sunt curios cum ar fi stat lucrurile dacă Nemira ar fi cumpărat drepturile pentru această serie

      Apreciază

      • Fennris zice:

        Probabil ca Nemira ar fi scos cartea cartonata de dimensiunile celor din seria sange de gheata si foc, si ar fi scos intr-un singur volum, consider ca la dimensiuni mai mari poti sa legi fara probleme mai multe pagini, sau ar fi facut cum face la seria malazan un volum in doua parti(paperback) dar care vin impreuna.Mie mi se pare extrem de logic si normal in felul asta, chiar nu pot sa inteleg de ce au gandit asa cei de la Paladin.Iar in ceea ce priveste pretul, nu mi se pare deloc mare, memoriile ghetii de la Nemira are un pret de 99 lei si e necartonata, deci un pret mai mare, Paladin are preturi ok, insa o politica extrem de ciudata.

        Apreciază

      • orizontverde zice:

        Noroc ca romanul te prinde din primul moment si daca ai terminat prima jumatate, sigur vrei sa mergi mai departe. Se pare ca cei de la Paladin nu au preluat doar copertile de la Gollancz ci si modul de a aduce romanul pe piata. Eu am varianta in engleza a editurii Gollancz si am achizitionat-o la vremea respectiva la fel, fiecare volum cu pretul sau separat. Deci se practica si la case mai mari…

        Apreciază

    • Fennris zice:

      Hehe mie mi se pare ciudat, dar daca tu zici ca si cei de la Gollancz au aceasi politica nu mai zic nimic :)) Abia astept sa o cumpar si sa ma apuc de ea 😀

      Apreciază

      • Valmon zice:

        Carevasazica daca fac si altii este Ok. Eu zic sa ne dezobisnuim sa criticam editurile in privinta formei exterioare a cartii. Au dreptul sa faca cu ea ce le da dreptul detinatorul initial de drepturi. Pot sa o vanda si-n fascicule daca vor, atata timp cat li se pare convenabil comercial. Singura critica indreptatita ar fi in privinta calitatii traducerii, acolo unde este cazul.

        Apreciază

      • Fennris zice:

        Era ideea ca mi se pare ciudat(chiar nu am mai auzit pana acum), cum spunea si MJ mai sus e posibil sa piarda vanzari, mie nu mi se pare in regula si punct, indiferent daca s-a mai facut si in afara sau nu.E total aiurea si e doar parerea mea 😀 cei de la Paladin sunt convins ca nu or sa sa stea in loc doar ca nu-mi place mie.

        P.S. Am zis ca e ok daca s-a mai facut afara pentru ca nu am mai auzit de practica asta si am crezut ca nu are nici-o logica, insa daca au mai facut si altii inseamna ca exista un motiv pe undeva, chiar daca eu nu-l vad.

        Apreciază

    • george frigura zice:

      Nu o vad ca pe o greseala ci este mai degraba o strategie de marketing, nu pot in nici un caz sa ma plang de chestiuni de forma si prefer sa ma bucur ca problema de fond si anume publicarea cartii a fost rezolvata.

      Apreciază

      • george frigura zice:

        In completare: Tocmai mi-am onorat promisiunea facuta in „Stirile fantasy ale lunii septembrie” de a face o comanda masiva de la Paladin cand apare Calea Regilor iar acum sunt nerabdator si curios sa aflu daca voi primi coletul inainte sau dupa Gaudeamus.

        Apreciat de 1 persoană

  11. haggard zice:

    din punctul meu de vedere toate sunt ok pretul formatul etc insa am un mare OFFF vorba betivului ,bun vin ai dar il dai cam rar.

    Apreciază

  12. Catalin Maria zice:

    Stiu ca unele edituri se misca mai greu si scot doar cateva carti SF/F pe an, dar este important sa incerce sa publice cat mai mult si sa ramana pe piata. Doar Nemira, in acest an, a publicat constant in colectia Nautilus (33 de carti, dintre care si unele retipariri), dar si carti interesante in colectiile Anticipatia, Suspans si Young Adult. Sper din suflet ca Paladin si Editura Trei sa nu opreasca aparitiile in colectiile SF/F. Stiu ca suntem putini cei care cumparam si citim carti SF/F in limba romana, dar trebuie gasita o metoda de promovare cat mai buna a acestor carti si poate atunci meritele celor ce nu se lasa batuti vor fi rasplatite.

    Apreciază

    • Altul zice:

      Excelent punct de vedere. Eu sunt pe principiul daca Nemira poate, pot si altele. Cred ca problema este la promovare. Paladin a facut in sfarsit un pas destept cu „Martianul”. Acum sigur vor auzi mai multi de Paladin. De exemplu despre colectia sf&f de la Trei eu am auzit din pura intamplare, ca nu a fost promovata deloc. Iar daca nu e promovata, cum sa stie lumea? Si apoi ne plangem de vanzari? Si eu sper sa continue, pentru ca ce a scos Trei e foarte ok (cartile in sine, prezentarea, traducerile etc.).

      Apreciază

Lasă un comentariu