Stirile fantasy ale lunii martie

Stiri fantasy din tara

Incet, incet, lucrurile se misca si noul an editorial incepe sa se dezmorteasca. Poate si apropierea lui Final Frontier (care a venit intre timp) a dat un impuls si nu pot decat sa ma bucur de faptul ca acest eveniment sf/fantasy romanesc a adunat suficienta „magie” incat sa provoace „renasterea” anuala a editurilor din domeniu.

Aparitii editoriale din tara

Editura Nemira

lev-grossman---taramul-magicianului---c1Taramul Magicianului (Magicienii #3) – Lev Grossman – Postarea acestui roman pe pagina Nemira ca fiind in curs de aparitie este cea mai buna veste a lunii martie si a asta nu doar datorita faptului ca sunt eu mare fan al seriei ci in special datorita faptului ca Nemira a reusit sa publice doua romane ale aceleiasi serii la 6 luni diferenta una de alta, rupand clasicul blestem romanesc numit „continuarea, la anul…” (cateodata „… si la multi ani”). In plus, abia astept sa citesc Taramul Magicianului acum cand, datorita serialului, personajele au un chip atasat de ele.

jacob-grey---ferals---c1Baiatul care vorbea cu corbii (Neimblanzitii #1) – Jacob Grey – Si daca am tot mentionat in ultima vreme aparitii din categoria YA, de ce sa nu amintim si de cartile fantasy pentru copii, mai ales cand acestea par a fi interesante si au o coperta de nota 10. Pana la urma, viitorii fani fantasy, care vor sprijini editurile din Romania trebuie educati de mici 🙂 Un urban fantasy intunecat, un fel de Neil Gaiman intr-o atmosfera de Batman, o carte care sunt convins ca merita rasfoita…

Editura Paladin

bookpic-elantris-26056Elantris (Elantris #1) – Brandon Sanderson – Chiar daca nu sunt un mare fan al reeditarilor intr-un peisaj editorial din care lipsesc traduceri ale unor romane de referinta o sa incerc sa-mi indulcesc tonul, tinand cont de efortul celor de la Paladin de a publica o serie de autor Sanderson. Bineinteles, puteau alege titluri gen Warbreaker sau The Rithmatist. Totusi e bine ca nu ne-am trezit cu Ultimul Imperiu varianta Paladin.

Editura Crux

Print

 

Conan Barbarul – O vrajitoare se va naste (Conan – Povestiri #12)- Robert E. Howard – O alta veste buna este acea ca Editura Crux si-a propus sa publice integrala operelor lui Robert E. Howard, un clasic al genului fantasy, considerat parintele dark fantasyului si creatorul unor personaje celebre de talia lui Conan Barbarul si Solomon Kane. Abia astept sa citesc aceasta prima nuvela care va fi publicata in cadrul acestui proiect si sper din tot sufletul ca si operele altor clasici ai genului sa apara in limba romana.

Editura Trei

Banda_celor_sase_ciori_2Banda celor sase Ciori (Banda celor sase Ciori #1) – Leigh Bardugo – Editura Trei, cu defuncta ei colectie sf/fantasy mai pregateste unele surprize in colectia YoungFiction. Dupa seria Grisha este randul unei alte serii a scriitoarei Leigh Bardugo sa apara in librarii. Chiar daca este YA, romanul s-a bucurat de o primire excelenta si pare sa merite un dram de atentie. Recenziile laudative ma duc cu gandul la un pic de Locke Lamora cu un mixt de personaje interesante, sper doar ca indulcitorul YA sa nu fie prea concentrat 🙂

Stiri fantasy externe

The Malice HB.inddPeter Newman a facut publica coperta romanului The Malice, continuarea excelentului The Vagrant. Si daca primul roman m-a dat pe spate nu doar prin continutul lui de exceptie dar si datorita copertii superbe, imaginea alaturata mi-a starnit o dorinta arzatoare si greu de stapanit de a o poseda 🙂 si a ridicat The Malice la rangul de cea mai asteptata carte a primaverii. Asteptarea nu va fi atat de lunga, lansarea cartii fiind programata pentru 19 Mai 2016 doar ca, de data aceasta s-ar putea sa nu ma mai multumesc cu formatul electronic.

Aparitiile editoriale ale lunii martie

20753341The Last Mortal Bond (Chronicle of the Unhewn Throne #3) – Brian Staveley – In mod clar, cea mai importanta aparitie editoriala a lunii martie (si probabil unul dintre cele mai importante romane ale anului 2016) este The Last Mortal Bond, finalul unei trilogii „ametitoare”. Nu spun toate astea doar fiindca sunt un mare fan Staveley ci vorbesc in cunostiinta de cauza, avand deja cam 75% din roman citit. Si trebuie sa spun ca e EPIC, destept si plin de surprize, un final impresionant al unei serii de neuitat.

Spiders-War-206x300The Spider’s War (The Dagger and the Coin #5) – Daniel Abraham – Nu am citit inca nici unul dintre romanele acestei serii dar The Long Price Quartet m-a convins ca Daniel Abraham este un autor care merita urmarit datorita scrierii sale imaginative, inteligente si a capacitatii de a imagina lumi complexe si lipsite de fisuri logice. Faptul ca acet roman incheie noua serie, scutindu-ma de lunile sau in unele cazuri anii de asteptare a unei continuari imi da un motiv in plus sa ma apuc de ea cat de curand.

 those-below-195x300Those Bellow (The Empty Throne #2) – Daniel Polansky – O rasa de fiinte nemuritoare a inrobit umanitatea cu trei mii de ani in urma. Lumea pune de o revolta, daca va reusi sa-si scuture jugul, ne spune cartea de fata. Am cochetat de ceva vreme cu cartile lui Polansky stiind ca acesta scrie bine si are idei mai aparte, dar nu ne-am implicat inca intr-o relatie (de lectura, evident). Cred ca Those Above, primul roman al acestei serii va fi primul pas concret in acest sens.

javelin rainJavelin Rain (Shadow Ops #5) – Myke Cole – Shadow Ops este o alta serie care ma atrage in mod constant si careia sunt sigur ca-i voi oferi cat de curand atentia. Romanele seriei sunt o combinatie de urban fantasy, magie si razboi/forte speciale. Javelin Rain este continuarea lui Gemini Cell, actiunea celor doua antedatand evenimentele din trilogia initiala.

mortal tallyThe Mortal Tally (Bring Down Heaven #2) – Sam Sykes – The Mortal Tally este continuarea romanului The City Stained Red care s-a bucurat de o primire buna in randul fanilor si se pare ca a venit cu idei noi si un stil de scris ironic si inteligent. Evident ca este inca o serie pe care vreau sa o citesc, probabil dupa ce se va inventa dilatarea timpului sau clonarea 🙂 .

Snakewood-CoverSnakewood – Adrian Selby – Luna aceasta a aparut si acest roman, pe care il trecusem la inceputul anului pe lista celor mai asteptate romane ale lui 2016 (nu doar eu, aparea pe mai toate listele). Se pare insa ca asteptarile au fost prea mari si Snakewood nu se ridica la inaltimea lor, adunand doar 2,96 stele pe goodreads. Recenziile vorbesc despre un grimdark foarte intunecat si cu lacune mari in cea ce priveste scriitura.

Dezideriu Szabo
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Stirile fantasy ale lunii martie

  1. George Frigura zice:

    Multumesc mult pentru articol, am ajuns sa astept cu nerabdare aparitia lunara a stirilor fantasy de pe acest blog. Ati aflat ceva vesti despre planurile editoriale ale editurilor? La Final Frontier s-a discutat despre asta insa deocamdata nu a aparut nimic in presa scrisa…Trebuie sa marturisesc ca pentru prima data de la revolutie incoace, anul 2015 si pana acum si 2016 au avut mai multe aparitii de sf/fantasy decat am putut eu sa citesc si este un sentiment placut sa stii ca te asteapta mereu lectura noua si de calitate in biblioteca! 🙂

    Apreciază

    • orizontverde zice:

      Mie imi pare rau ca alte activitati care-mi necesita atentia nu-mi permit sa fiu mai punctual si mai consecvent.
      Anul acesta editurile nu ne-au dezvaluit planurile lor editoriale. Eu consider aceasta o greseala dar fiecare cu politica lui…

      Apreciază

    • Fennris zice:

      Si eu am obisnuit sa astept aceasta rubrica si nu numai asta :D(astept si recenziile pentru carti), stiu ca Liviu zicea ca a reusit sa discute cu cei de la RAO si sa faca si cu ei un interviu de genul celor pe care le-a facut anul trecut cu NEmira, Paladin si Trei, acum asteptam.Eu cred ca s-au cam suparat cel putin cei de la Paladin, ca i-am cam facut praf pe bloguri ca nu se tin de cuvant(pe buna dreptate, insa), dupa interviul de anul trecut pe care l-a dat domnul Haulica.Si mie mi se pare o greseala ca nu-si anunta planurile editoriale la inceput de an, eu chiar mi-am facut un buget anul trecut si am cam cumparat tot ce a aparut tocmai ca am stiut ce trebuie sa apara.

      Apreciază

    • Fennris zice:

      Apropo, eu nu am gasit pe site la Trei cartea asta noua pe care ne-ai prezentat-o, iar ai gasit informatii in alta parte ? :)) nu ca ar fi prima oara 😀

      Apreciază

  2. mj zice:

    @Fenris au menționat cei de la Trei pe blogul lor despre carte http://blog.edituratrei.ro/intalnirile-young-fiction-connection-continua-in-dialog-cu-leigh-bardug/

    Și eu când am citit descrierea la Six Crows mi-am amintit puțin de Locke Lamora. Iar despre Snakewood, chiar îl aveam pe lista cu apariții de anul ăsta care merită urmărite, însă citind primele review-uri și văzând cum nota sa scade vertiginos m-am cam dezumflat în privința ei.

    Apreciază

    • Fennris zice:

      Recunosc ca nu urmaresc blogurile editurilor, my bad 😀 Sunt curios cum e fantasy-ul ala de la Crux scris de un roman, imi scapa titlul acum, am vrut sa-l cumpar de la targ, dar m-am razgandit in ultima clipa 😀 .Cu siguranta o sa-l incerc pe viitor.

      Apreciază

Lasă un răspuns

